Vanwege drukte kan uw bestelling langer onderweg zijn

Garantie en ruilen

Op alle artikelen die u bij Leen Bakker koopt, geven wij standaard minimum 2 jaar garantie. Bovendien kunnen de meeste artikelen geruild worden als u niet tevreden bent. Bewaar de kassabon goed, want dat is het garantiebewijs!

Gekocht in de winkel

Bent u niet tevreden over een artikel dat u in een winkel van Leen Bakker gekocht heeft? De meeste artikelen kan u binnen 100 dagen ruilen. Zorg ervoor dat u de kassabon bij u heeft en dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is en in de originele verpakking zit.

Gekocht via de webshop (internet)

Heeft u een artikel gekocht via onze webshop, maar bent u om één of andere reden niet tevreden? Dan kan u het artikel ruilen, of uw geld terugvragen. Vrijwel alle artikelen die u via onze webshop heeft besteld, kan u binnen 100 dagen terugbrengen naar één van onze winkels. De periode van 100 dagen begint te lopen vanaf het moment dat u het artikel fysiek in handen hebt. Het is momenteel nog niet mogelijk om een artikel terug te sturen. Wij vragen u dus om het artikel terug te brengen naar één van onze winkels. Eventuele kosten die gepaard gaan met het terugbrengen van het artikel, waarop het herroepingsrecht uitgeoefend wordt, zijn hierbij voor de klant.

Om het artikel te kunnen ruilen of om het aankoopbedrag terug te kunnen krijgen, moeten er aan de volgende voorwaarden voldaan zijn:

  1. Aanmelden in één van onze winkels in België
  2. Binnen 100 dagen op vertoon van de factuur (verplicht) en eventueel het herroepingsformulier (niet verplicht)
  3. Met het artikel dat compleet, onbeschadigd, ongebruikt is en dat zich in de originele verpakking bevindt.

Meer informatie over het herroepingsrecht en het herroepingsformulier zelf vindt u hier

Online besteld bij een verkooppartner

Heeft u een product gekocht via onze webshop bij een verkooppartner? Ook dan kunt u het artikel ruilen of uw geld terugkrijgen. U kunt binnen de zichttermijn van de verkooppartner (meestal 30 dagen) na ontvangst uw product terugsturen naar de verkooppartner. Per verkooppartner kunnen de garantie- en retourvoorwaarden verschillend zijn. Voor de exacte garantie- en retourvoorwaarden van de verkooppartner kunt u de verkooppartner pagina raadplegen.

Artikelen die u gekocht heeft bij een verkooppartner van Leen Bakker kunt u niet terugbrengen naar een Leen Bakker winkel en kunt u ook niet terugsturen naar Leen Bakker.

Let op: producten in de categorie levende planten / bomen kunnen niet worden geretourneerd.

Defecten, schade en/of klachten over een bestelling bij een verkooppartner

Heeft u een product gekocht via onze webshop bij één van onze verkooppartners en heeft u daar een vraag of klacht over? In dat geval kunt u het beste direct contact opnemen met de klantenservice van de verkooppartner. Zij hebben het artikel geleverd en de verkoop heeft u gesloten met deze verkooppartner. Komen jullie er samen niet uit? Dan kunt u altijd bij Leen Bakker terecht en kijken we of we kunnen bemiddelen. Voor vragen over uw betaling bij een aankoop bij een verkooppartner kunt u uiteraard wel bij ons terecht, omdat u betaald hebt aan Leen Bakker.

Voor meer informatie over de exacte retour- en garantievoorwaarden van de verkooppartner kunt u de verkooppartner pagina raadplegen.

Artikelen die u niet kunt ruilen

Sommige artikelen kan u niet ruilen bij Leen Bakker. Dit zijn onder andere zetels, fauteuils en artikelen die voor u op maat gemaakt of aangepast zijn. Ook artikelen die u gekocht heeft bij een verkooppartner van Leen Bakker kunt u niet terugbrengen naar een Leen Bakker winkel en kunt u ook niet terugsturen naar Leen Bakker.