Leenbakker
  • Bekijk aanbiedingen
  • Klantendienst
  • Bekijk folder
  • Mijn op maat overzicht
  • Advies & inspiratie
winkels

Winkels

winkelwagen

Garantie en ruilen

Op alle artikelen die je bij Leen Bakker koopt, geven wij standaard minimum 2 jaar garantie. Bovendien kunnen de meeste artikelen geruild worden als je niet tevreden bent. Bewaar de kassabon goed, want dat is het garantiebewijs!

Gekocht in de winkel

Ben je niet tevreden over een artikel dat je in een winkel van Leen Bakker gekocht hebt? De meeste artikelen kan je binnen 100 dagen ruilen. Zorg ervoor dat je de kassabon bij je hebt en dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is en in de originele verpakking zit.

Gekocht via de webshop (internet)

Heb je een artikel gekocht via onze webshop, maar ben je om één of andere reden niet tevreden? Dan kan je het artikel ruilen, of je geld terugvragen. Vrijwel alle artikelen die je via onze webshop hebt besteld, kan je binnen 100 dagen terugbrengen naar één van onze winkels. De periode van 100 dagen begint te lopen vanaf het moment dat je het artikel fysiek in handen hebt. Het is momenteel nog niet mogelijk om een artikel terug te sturen. Wij vragen je dus om het artikel terug te brengen naar één van onze winkels. Eventuele kosten die gepaard gaan met het terugbrengen van het artikel, waarop het herroepingsrecht uitgeoefend wordt, zijn hierbij voor de klant.

Om het artikel te kunnen ruilen of om het aankoopbedrag terug te kunnen krijgen, moeten er aan de volgende voorwaarden voldaan zijn:

  1. Aanmelden in één van onze winkels in België

  2. Binnen 100 dagen op vertoon van de factuur (verplicht) en eventueel het herroepingsformulier (niet verplicht)

  3. Met het artikel dat compleet, onbeschadigd, ongebruikt is en dat zich in de originele verpakking bevindt.

Meer informatie over het herroepingsrecht en het herroepingsformulier zelf vind je hier

Online besteld bij een verkooppartner

Heb je een product gekocht via onze webshop bij een verkooppartner? Ook dan kun je het artikel ruilen of je geld terugkrijgen. Je kunt binnen de zichttermijn van de verkooppartner (meestal 30 dagen) na ontvangst je product terugsturen naar de verkooppartner. Per verkooppartner kunnen de garantie- en retourvoorwaarden verschillend zijn. Voor de exacte garantie- en retourvoorwaarden van de verkooppartner kun je de verkooppartner pagina raadplegen.

Artikelen die je gekocht hebt bij een verkooppartner van Leen Bakker kun je niet terugbrengen naar een Leen Bakker winkel en kun je ook niet terugsturen naar Leen Bakker.

Let op: producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn kun je niet retourneren. Dit zijn bijvoorbeeld producten in de categorie levende planten en bomen.

Defecten, schade en/of klachten over een bestelling bij een verkooppartner

Heb je een product gekocht via onze webshop bij één van onze verkooppartners en heb je daar een vraag of klacht over? In dat geval kun je het beste direct contact opnemen met de klantenservice van de verkooppartner. Zij hebben het artikel geleverd en de verkoop is gesloten met deze verkooppartner. Komen jullie er samen niet uit? Dan kun je altijd bij Leen Bakker terecht en kijken we of we kunnen bemiddelen. Voor vragen over je betaling bij een aankoop bij een verkooppartner kun je uiteraard wel bij ons terecht, omdat je betaald hebt aan Leen Bakker.

Voor meer informatie over de exacte retour- en garantievoorwaarden van de verkooppartner kun je de verkooppartner pagina raadplegen.

Artikelen die je niet kunt ruilen

Zetels, fauteuils en artikelen die speciaal voor jou op maat gemaakt of aangepast zijn, kun je niet ruilen. Ook artikelen die je gekocht hebt bij een verkooppartner van Leen Bakker kun je niet terugbrengen naar een Leen Bakker winkel of terugsturen.

Retourneren en ruilen

  • Garantie en ruilen
  • Herroepingsrecht
  • Retourneren