Leen Bakker Klantenservice
Tel. 03 - 641 85 15
ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Neem contact op via contactformulier >

Lever- en afhaalinformatie

Levermethodes
Als u een bestelling plaatst op leenbakker.be, zijn er verschillende levermethodes:
1) Thuisleveren
a. Thuisleveren levertijden en kosten
b. Thuisleveren en tijdstip
c. Thuisleveren en volgen van uw bestelling
d. Thuisleveren op een etage

2) Afhalen bij een Leen Bakker filiaal
a. Afhalen levertijden en kosten
b. Afhalen en volgen van uw bestelling
Op de e-mail bestelbevestiging, die u van ons ontvangt, staat meer uitleg over de levermethode die voor uw bestelling van toepassing is.

Thuisleveren

We werken samen met PostNL om uw bestelling compleet en op tijd thuis te leveren. In het bestelproces kiest u zelf de gewenste leverdatum. Wel gemakkelijk! Levering vindt plaats in heel België. Dit geldt voor zowel Pakketpostartikelen als voor grote of zware artikelen. Het is niet mogelijk om voor een thuislevering naar Frankrijk te kiezen binnen de online levermodule.

Pakketpostartikelen worden nooit op een etage geleverd. En grote of zware artikelen worden geleverd tot over de eerste drempel. Levering over de drempel moet dan wel fysiek mogelijk zijn in de originele verpakking.

Voor de levering van grote of zware artikelen wordt een afspraak gemaakt. U weet dan van vooraf in welk tijdvak uw bestelling wordt geleverd. U dient dan ook thuis te zijn. Als u niet thuis bent, dan betaalt u ook de leveringskosten voor een nieuwe leverafspraak.

Thuisleveren levertijden en kosten

Wij vermelden de verwachte levertijden bij ieder artikel afzonderlijk. Hieronder ziet u de meest voorkomende opties en de kosten van de thuislevering.

Pakketpost-artikelen
Levertijden Kosten

Morgen Thuisgeleverd artikelen

Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen thuisgeleverd.
In het weekend besteld, maandag thuisgeleverd.

€ 2,95 - € 9,95 *

Reguliere artikelen

Levering binnen 3-5 werkdagen

€ 2,95 - € 9,95 *

Artikelen met afwijkende levertijden

Zie levertijd op artikelpagina

€ 2,95 - € 9,95 *
Grote en/of zware artikelen
Levertijden Kosten

Reguliere artikelen

Levering binnen 3-5 werkdagen

€ 30,- of € 45,- *

Artikelen met afwijkende levertijden

Zie levertijd op artikelpagina

€ 30,- of € 45,-*
*afhankelijk van afmetingen en gewicht
Als een bestelling uit artikelen met verschillende levertijden bestaat, dan voegen we de artikelen samen zodat de bestelling compleet geleverd kan worden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt dan de eerstvolgende beschikbare leverdatum die u in het bestelproces kunt kiezen.

Thuisleveren en tijdstip

Voor Pakketpostartikelen en grote of zware artikelen gelden verschillende tijdstippen van levering. U vindt ze in de volgende tabel.

Pakketpostartikelen Tijdstip van levering

Maandag t/m vrijdag

tussen 09.00u en 21.30u

Zaterdag

tussen 09.00u en 17.00u

Zondag

niet mogelijk
Grote of zware artikelen Tijdstip van levering

Maandag t/m vrijdag

tussen 08.00u en 20.00u

Zaterdag en zondag

niet mogelijk

Thuisleveren en volgen van uw bestelling

Afhankelijk van het type artikel en de levermethode zijn er verschillende manieren voor het volgen van uw bestelling.

Pakketpostartikel geleverd door PostNL

Als uw bestelling door ons is afgeleverd bij PostNL, ontvangt u een e-mail met daarin een Track & Trace link. Zo kunt u gemakkelijk de levering van uw Pakketpostlevering volgen. U kunt natuurlijk ook op de site van PostNL de actuele status van de levering raadplegen. Kijk hiervoor op de Track & Trace pagina van PostNL. Wij doen ons uiterste best om de bestelling op de gewenste dag te leveren, maar de uiteindelijke levering door PostNL kan hiervan afwijken.

Naar de Track & Trace pagina voor Pakketpostleveringen

Zware of grote artikelen geleverd door PostNL Extra@Home

Extra@Home levert grote of zware bestellingen op basis van een tijdvak. Op de dag van levering ontvangt u uiterlijk om 07.30u een sms met het tijdvak van de levering. Daarnaast ontvangt u via e-mail een link naar de Track & Trace pagina van de Extra@Home levering. Hier kan u uw bestelling continu volgen, na het invoeren van het ordernummer. Volg ook de verdere instructies bij invoering van het ordernummer:
• Heeft u een bestelling geplaatst in de webshop? Zet dan 93 voor het ordernummer.
• Heeft u een bestelling geplaatst in een van onze winkels? Vul dan alleen de cijfers van het ordernummer in (zonder CO)

Naar de Track & Trace pagina voor Extra@Home leveringen

Thuisleveren op een etage

Woont u op een locatie met meerdere etages, dan leveren onze vervoerders standaard op alle etages indien er een lift aanwezig is én de artikelen ook in de lift passen. Is er geen lift aanwezig, dan wordt er geleverd tot maximaal de 3e etage. Heeft u een etage binnenshuis? Dan wordt er alleen geleverd tot over de eerste drempel na de voordeur. En dus niet tot op de etage binnen de woning.

Afhalen bij een Leen Bakker filiaal

U kunt uw bestelling natuurlijk ook afhalen bij een Leen Bakker filiaal bij u in de buurt. Kies in het bestelproces de gewenste afhaaldatum en de afhaallocatie. Wij zorgen er dan voor dat op deze dag uw bestelling in het filiaal ligt. Als een afhaalbestelling bestaat uit artikelen met verschillende levertijden, dan voegen we de artikelen samen zodat de bestelling compleet geleverd kan worden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt dan de eerstvolgende beschikbare afhaaldatum die u kunt kiezen in het bestelproces.

Afhalen levertijden en kosten

De standaard levertijd voor afhaalorders is 3-5 werkdagen, tenzij anders aangegeven bij het artikel. Omdat u zelf voor het vervoer zorgt, is afhalen bij een filiaal gratis. Tijdens de openingstijden van het filiaal kunt u uw bestelling afhalen.

Afhalen en volgen van uw bestelling

Als uw bestelling in het filiaal klaarligt, dan sturen we u een sms of u wordt gebeld.

Neem voor verdere vragen contact op met de Leen Bakker klantenservice.