Leen Bakker logo
  • Mijn op maat overzicht
  • Klantendienst
  • Bekijk folders
  • Vacatures
  • Advies & inspiratie
Winkels
Winkelwagen
Haal de nieuwste trends in huis tijdens Leens Design Deals | Bekijk alle aanbiedingen
*Geldig t/m 16 oktober.

Lever- en afhaalinformatie van je bestelling

Als je een bestelling plaatst op leenbakker.be, zijn er twee soorten levermethodes:

1. Thuisleveren

  • Thuisleveren levertijden en kosten

  • Thuisleveren en tijdstip

  • Thuisleveren en volgen van je bestelling

  • Thuisleveren op een etage

2. Afhalen bij een Leen Bakker filiaal

  • Afhalen levertijden en kosten

  • Afhalen en volgen van je bestelling

Op de e-mail bestelbevestiging, die je van ons ontvangt, staat meer uitleg over de levermethode die voor jouw bestelling van toepassing is.

Thuisleveren

We werken samen met PostNL, TSN Groen en onze eigen bezorgservice Last Smile om jouw bestelling compleet en op tijd thuis te leveren. In het bestelproces kies je zelf de gewenste leverdatum. Wel gemakkelijk! Levering vindt plaats in heel België. Dit geldt voor zowel Pakketpostartikelen als voor grote of zware artikelen. Het is niet mogelijk om voor een thuislevering naar één van onze buurlanden te kiezen binnen de online levermodule.

Pakketpostartikelen worden door Post NL geleverd (nooit op een etage).
Grote en/of zware artikelen worden door TSN Groen of Last Smile gewoonlijk tot over de eerste drempel geleverd. Woon je op een locatie met meerdere etages, dan leveren onze vervoerders standaard op alle etages indien er een lift aanwezig is én de artikelen ook in de lift passen.
Is er geen lift aanwezig, dan wordt er geleverd tot maximaal de 3e etage.
Vanaf de 4de etage gebeurt dit enkel indien er een lift aanwezig is en de artikelen goed in deze lift passen. Etage binnenshuis? Ook dan wordt er op de betreffende etage (tot maximum de 3e etage) geleverd.

Let op: de bezorger TSN Groen zal je een mail sturen waarin naar je woonsituatie wordt gevraagd en of er op een etage dient geleverd te worden. Deze mail dien je altijd te beantwoorden. Zo niet, kan er niet gegarandeerd worden dat er op een etage wordt geleverd. Controleer ook zeker je spamfolder op deze mail.

Voor de levering van grote of zware artikelen wordt een afspraak gemaakt. Je weet dan vooraf in welk tijdvak jouw bestelling wordt geleverd. Je dient dan ook thuis te zijn. Als je niet thuis bent, dan betaal je ook de leveringskosten voor een nieuwe leverafspraak.

Thuisleveren levertijden en kosten

Wij vermelden de verwachte levertijden bij ieder artikel afzonderlijk. Hieronder zie je de meest voorkomende opties en de kosten van de thuislevering.

Pakketpost-artikelen

Levertijden
Kosten

Morgen verzonden artikelen

€ 3,95 - € 6,95 *

Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen verzonden. In het weekend besteld, maandag verzonden.

Reguliere artikelen

€ 3,95 - € 6,95 *

Levering binnen 3-5 werkdagen

Artikelen met afwijkende levertijden

€ 3,95 - € 6,95 *

Zie levertijd op artikelpagina

Grote en/of zware artikelen

Levertijden
Kosten

Reguliere artikelen 

€ 24,95,- of € 34,95*

Levering binnen 3-5 werkdagen

Artikelen met afwijkende levertijden 

€ 24,95,- of € 34,95*

Zie levertijd op artikelpagina

*afhankelijk van afmetingen en gewicht

Als een bestelling uit artikelen met verschillende levertijden bestaat, dan voegen we de artikelen samen zodat de bestelling compleet geleverd kan worden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt dan de eerstvolgende beschikbare leverdatum die je in het bestelproces kunt kiezen.

Thuisleveren en tijdstip

Voor Pakketpostartikelen en grote of zware artikelen gelden verschillende tijdstippen van levering. Je vindt ze in de volgende tabel.

Pakketpost-artikelen

Dag
Tijdstip

Maandag t/m vrijdag

tussen 09.00u en 21.30u

Zaterdag

tussen 09.00u en 17.00u

Zondag

niet mogelijk

Grote en/of zware artikelen

Dag
Tijdstip

Maandag t/m vrijdag

tussen 08.00u en 20.00u

Zaterdag en zondag

niet mogelijk

Afhankelijk van het type artikel en de levermethode zijn er verschillende manieren voor het volgen van je bestelling.

Pakketpostartikel geleverd door PostNL

Als je bestelling door ons is afgeleverd bij PostNL, ontvang je een e-mail met daarin een Track & Trace link. Zo kun je gemakkelijk de levering van jouw Pakketpostlevering volgen. Je kunt natuurlijk ook op de site van PostNL de actuele status van de levering raadplegen. Kijk hiervoor op de Track & Trace pagina van PostNL. Wij doen ons uiterste best om de bestelling op de gewenste dag te leveren, maar de uiteindelijke levering door PostNL kan hiervan afwijken.

Naar de Track & Trace pagina voor PostNL pakketpostleveringen >

Zware of grote artikelen geleverd door TSN Groen

TSN Groen levert grote of zware bestellingen op basis van een tijdvak. Op de dag van levering ontvang je uiterlijk om 07.30u een sms met het tijdvak van de levering. Daarnaast ontvang je via e-mail een link naar de Track & Trace pagina van TSN Groen levering. Hier kan je je bestelling continu volgen, na het invoeren van het ordernummer. Volg ook de verdere instructies bij invoering van het ordernummer:

  • Heb je een bestelling geplaatst in de webshop? Zet dan 93 voor het ordernummer.

  • Heb je een bestelling geplaatst in een van onze winkels? Vul dan alleen de cijfers van het ordernummer in (zonder CO)

Naar de Track & Trace pagina voor TSN Groen leveringen >

Thuisleveren op een etage

Woon je op een locatie met meerdere etages, dan leveren onze vervoerders standaard op alle etages indien er een lift aanwezig is én de artikelen ook in de lift passen.
Is er geen lift aanwezig, dan wordt er geleverd tot maximaal de 3e etage.
Vanaf de 4de etage gebeurt dit enkel indien er een lift aanwezig is en de artikelen goed in deze lift passen.
Heb je een etage binnenshuis? Ook dan wordt er geleverd naar de etage (tot 3 hoog).
Meer nog, onze vervoerder Extra @Home biedt een extra service,‘Room of choice’ genaamd: dit houdt in dat de bestelde artikelen op de gewenste plaats in de woning neergezet worden,
op voorwaarde dat deze plaats goed en veilig bereikbaar is (bijvoorbeeld: past door trapgat en deurgat). Dit ongeacht het type woning!

Let op: je zult een mail van TSN Groen ontvangen waarin de woonsituatie wordt gevraagd. Indien deze mail niet beantwoord wordt, zal er niet op een etage geleverd worden. Het kan gebeuren dat deze mail in je spamfolder terecht komt. Gelieve daar ook te checken.

Let op: heb je in één van onze winkels een bestelling met thuislevering geplaatst? Dan moet het hele bedrag van de bestelling voldaan zijn alvorens de levering kan plaatsvinden. Wij vragen u dan ook – indien er nog een restantbedrag voldaan moet worden – deze zo snel mogelijk in de winkel te gaan doen. Het is niet mogelijk om een restantbetaling aan de bezorgers te doen.

Afhalen bij een Leen Bakker filiaal

Je kunt je bestelling natuurlijk ook afhalen bij een Leen Bakker filiaal bij u in de buurt. Kies in het bestelproces de gewenste afhaaldatum en de afhaallocatie. Wij zorgen er dan voor dat op deze dag jouw bestelling in het filiaal ligt. Als een afhaalbestelling bestaat uit artikelen met verschillende levertijden, dan voegen we de artikelen samen zodat de bestelling compleet geleverd kan worden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt dan de eerstvolgende beschikbare afhaaldatum die je kunt kiezen in het bestelproces.

Let op: Het is niet mogelijk om bestellingen bij een verkooppartner van Leen Bakker af te halen in één van onze winkels.

Afhalen levertijden en kosten

De standaard levertijd voor afhaalorders is 3-5 werkdagen, tenzij anders aangegeven bij het artikel. Omdat je zelf voor het vervoer zorgt, is afhalen bij een filiaal gratis. Tijdens de openingstijden van het filiaal kun je je bestelling afhalen.

Afhalen en volgen van je bestelling

Als je bestelling in het filiaal klaarligt, dan sturen we je een sms of je wordt gebeld. Neem voor verdere vragen contact op met de Leen Bakker klantendienst.

Thuisbezorging door een verkooppartner

Wanneer je in de webshop een artikel van een verkooppartner van Leen Bakker koopt, zal de verkooppartner het artikel bij jou laten bezorgen. Als je ook nog andere artikelen hebt besteld van Leen Bakker zelf, kan het voorkomen dat de producten afzonderlijk van elkaar worden bezorgd.

De verkooppartner schakelt zelf een vervoerder in. Van de verkooppartner en/of de vervoerder ontvang je informatie over het bezorgmoment en eventuele mogelijkheden om de afspraak te maken en/of te verzetten.

Bestellen en bezorgen

  • Hoe werkt de webshop?
  • Het schrijven van productreviews
  • Click & Collect
  • Bezorg- en afhaalinformatie
  • Bezorg- en levertijden
  • Bestellen bij een verkooppartner