Algemene voorwaarden maatwerk

Hoe ontvang ik mijn op maat bestelling?

Je kunt kiezen om je bestelling af te halen in een Leen Bakker winkel. Of je kiest voor het gemak van thuisbezorging.

Wanneer ontvang ik mijn op maat bestelling?

Behalve indien anders aangegeven op de website, zijn de gemiddelde levertijden van maatwerk:
Raamdecoratie en gordijnen: 3 à 4 weken
Zetels: 8 weken
Boxsprings: 8 weken
Stock kleerkasten: 3 à 4 weken

De vermelding van leveringstermijnen die op deze website, in de winkel of in de bevestiging van de order worden gedaan, zijn gemiddelde levertijden en zullen zoveel mogelijk in acht worden genomen, maar zijn niet bindend.
Om ervoor te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk binnen de geschatte levertijd geleverd kan worden, is het van belang dat je gegevens correct zijn. Zorg ervoor dat je gegevens zoals naam, adres, postcode, plaatsnaam en telefoonnummer als ook je e-mailadres bij je bestelling zijn ingevuld.

Hoeveel moet ik aanbetalen?

Wanneer je een maatwerk artikel online bestelt, reken je meteen het volledige bedrag af.
Wanneer je een maatwerk artikel in de winkel bestelt, kan je 25% aanbetalen of meteen je volledige bedrag betalen. Minimale aanbetaling van 25% is vereist om het product te kunnen laten produceren.

Kan ik mijn maatwerkartikel retourneren of ruilen?

Een bestelling op maat kan niet geruild of geretourneerd worden omdat we het speciaal voor jou op maat hebben gemaakt, geknipt of gesneden. De 100 dagen bedenktijd is dus niet van toepassing.
Leen Bakker is niet verantwoordelijk voor foutief opgegeven maten. Hebben wij iets verkeerd ingemeten? Dan zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing.

Wat zijn de garantievoorwaarden voor maatwerk?

  • Je hebt 2 jaar volledige garantie op je maatwerkproduct.
  • Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
  • We geven geen garantie op klachten die te wijten zijn aan verkeerd gebruik of verkeerd onderhoud.
  • Onze maatwerkproducten zijn geschikt voor normaal huishoudelijk gebruik en niet voor commercieel gebruik.
  • Bij de afhandeling vragen we je ons in de gelegenheid te stellen de klacht te beoordelen en indien gegrond een eventueel gebrek te herstellen.
  • Het recht op garantie wordt beperkt of uitgesloten als de reden voor de klacht het gevolg is van omstandigheden die buiten het product zelf liggen (zoals verkleuring door zonlicht, beschadiging tijdens eigen vervoer, kwaliteit van de dekvloer etc.).
  • Als een klacht wordt gecompenseerd of afgekocht, vervalt je recht op garantie.
  • De garantie vervalt als je zonder schriftelijke toestemming van Leen Bakker door derden reparaties of andere werkzaamheden hebt laten verrichten.
  • Wanneer je verschillende producten van dezelfde kleur binnen 1 order bestelt, kan je ervan op aan dat er geen kleurverschillen zijn. Bij nabestellingen dient er rekening gehouden te worden met eventuele kleurverschillen.